vrijdag 12 augustus 2011

Weer een af. (another quilt finished)

Er lagen nog aardig wat UFO's in mijn atelier, en nu gelukkig weer eentje minder.
Ik heb mijn Charmquilt afgemaakt. Het is een explosie van kleuren geworden,naareen ontwerp van Jinny Beyer.Het quiltpatroon bedenken was niet makkelijk. Maar toen ik het eenmaal in mijn hoofd had, en elke dag een stukje deed, schoot ik flink op.

I had a lot of UFO's laying in my quiltroom. But there is one finished!
I finished my charmquilt. It's an explosian of colors,after an design of Jinny Beyer.. I found it difficult though, to come up with a good quiltpattern. But when I finally did, I got the rythm of it.

Stil zitten doen we niet, dus de volgende UFO heb ik nu alweer onder handen genomen.
Dat zal ik in een volgende blog verder laten zien.
I can't sit still, so I'm working on the next UFO allready. I will show you that, in my next blog.

Ondertussen is er op de quiltgroep van Heidi een nieuwe borduur mistery gestart.
Elke maand krijgen we een nieuw deel van het groter geheel. Het eerste deel was het hart van het borduurquiltje, en de randen. Deel 2 hebben we net gehad, en dat zijn de vier hoeken.
Ik borduur het op een aida stramien wat ik in de thee heb gedoopt. En ik gebruik geverfd borduurgaren. Het resultaat wordt wel erg leuk, al zeg ik het zelf... Zelfs met een garensoort en kleur. Doordat het geverfd is, loopt het mooi in elkaar over.
Het idee is om er een miniquiltje van te maken, heb de lapjes al gevonden die er super bij passen.

In the meanwhile, I'm working on a little cross-stitch mistery. Heidi came up with a pattern she designed. Each month will get an up date. The first part was the centre of the project, and the edges. The second part we just got two weeks ago. I stitch on a aida cloth, with I dyed in tea. I use dyed thread too. I love how it turns out. And I will make a little cross-stitch quilt out of it. I found fabrics that match perfectly.


Dit zijn mijn kleindochters, ze wonen in Spanje en in augustus gaan we daar weer een weekje naar toe.
We zien ze niet zo vaak, en in augustus is de oudste jarig. Ze vindt het natuurlijk super dat Opa en Oma dan komen. Ook al hebben we niet zo'n mooie zomer gehad, ik hoop dat het niet al te warm is. Maar vermaken zullen we ons wel.

These are my two granddaugthers. They live in Spain, so in august where going over there for a little familly visit. We don't see them that much, and the oldest has her birthday in August. She loves to she her grandpa and grandma agian. I hope it will be not to hot over there, even though we haven't had much of a summer. I don't like the heat that much.






Ik ben erg braaf de laatste weken, ben namelijk al mijn quilts van een label aan het voorzien. Ik kreeg namelijk te horen van enkele quilt experts... (zal de naam niet noemen) dat een quilt niet af is zonder label.
Dus nu heb ik al aardig wat quilts echt AF gemaakt! Goed he??!

I'm being a very, very good girl... I'm making labels for all my quilts. I was told from a quilting expert (who's name I won't mention..) that a quilt is not finished if there is no label on it. SO, I finished several quilts now... WITH a label. Ar'nt I a good girl??..


Afgelopen week was Joanne bij ons, we gingen naar een quilttentoonstelling. Zij zag een aantal van mijn quilts hangen en heeft ze op haar blog gezet.( met toestemming hoor.. LOL)
Je kan ze op haar blog zien.

Last week, Joanne was over at our house. We had a girls day out to an quilt show. She saw some of my quilts and put them on her blog. (with my permission ofcourse.. LOL)
you can see them at her blog.


3 opmerkingen:

Joanne zei

Great photo's on your blog!
Looking forward to seeing more of your mystery stitchery!
Have a great trip to Spain! Ah, sun! That big warm yellow thing in the sky! Olives!
Take care,
Joanne

Saskia zei

Ga je voorbeeld maar volgen, en netjes al mijn UFO's af maken.
Dat zijn er 4, en dan nog tussendoor ervoor zorgen mijn WIP's geen UFO's worden.
Hopelijk is het niet superwarm in Spanje wanneer jullie gaan, maar vast beter dan alle regen hier.
Knuffels
Saskia

Heidi zei

Yes you are a good girl from that name you will not mention...lol! Your scrap quilt is just B*E*A*U*T*I*F*U*L*! I am going to have a show and tell day with themes next year for the quilt group. It will be a chance for us all to see our theme quilts together.

The stitching mystery is coming along so prettily! Love your colors.

How nice to "meet" your granddaughters after hearing about them.

Quilted hugs,
Heidi